• logotyp
• produktdesign
• landningssida
När du designar ett nystartat varumärke är det ännu viktigare att du sätter dig ner med kunden och utarbetar exakt vad de vill ha ut ifrån projektet. Vi behöver förstå hur kunden är när vi designar varumärket, det är viktigt att veta och förstå att man inte kan eller borde byta ut kunden för att passa varumärket. Du stoppar inte vågorna, du lär dig surfa.

Jag gör normalt ett par nyckelord för deras kärnvärden och brainstormar därifrån. Till exempel för detta projekt tog jag ner orden: modern, ikonisk, båld och kvalitet.

Det enda klienten insisterade på var att logotypens och identitetens färger måste vara orange och svart, eftersom inget annat företag i deras fält hade detta färgschema. Detta var ett bra beslut från deras sida. Vi kom också överens om vit som en accentfärg för att ge mer mångsidighet när det gäller att använda designen.
Kontakt
Har du någon fråga eller är du bara nyfiken? Jag pratar gärna med dig!
Tack!
Ditt meddelande är nu mottaget, jag svarar så snart jag kan.
Stäng
Ojdå! Det verkar som om något blev knasigt nu, vänligen försök igen.
Ta kontakt
Email:
emil.s@contrive.graphics
Telefon:
0736 831 836
emil.s@contrive.graphics
0736831836