"Vårt koncept är enkelt: hälsosam, ekologisk snabbmat som består av goda och färska råvaror. För oss innebär det superbra juicer, fräscha sallader, läckra wraps och soppor som värmer. Du kan komponera din egen sallad eller välja en av våra färdiga rätter. Om du vill kan du snabbt och enkelt beställa här på vår hemsida eller i vår app, och sedan plocka upp maten i kassan hos oss."
• logotyp
• app
Det grafiska systemet och den resulterande stilguiden använder en kombination av starka färger samt simpel och fokuserad design, tillsammans visar det vikten av att göra något bra för naturen utan onödigt visuellt väsen.

Den gröna färgen är sedd som livets färg, förnyelse, natur och energi, den är också associerad med tillväxt, harmoni, friskhet, säkerhet, fruktbarhet och miljö. Man kan se den gröna färgen återkomma som bakgrund och sekundär färg för varumärket. Detta hänvisar bl.a. till företagets 'gröna bakgrund' och vision som helhet.

Orange kombinerar den rödas energi och lyckans gula. Man kan förknippa färgen med glädje och solsken. Utöver de representerar den entusiasm, fascination, lycka, kreativitet, beslutsamhet, attraktion, framgång och uppmuntran. Orange är en kompletteringsfärg till grön, de går därför väldigt bra tillsammans.

En anledning till att vi ville ge varumärket en modern och enkel känsla var för att vi ville hänvisa att ett miljötänk är framtiden, och inte så svårt som det låter.
För Karusso är det viktigt att göra något gott för världen. De har då valt att bara använda sig av ekologisk mat. Ekologisk mat är ett helhetskoncept med respekt för de naturliga förutsättningar och resurser som finns. Att odla ekologiskt innebär en produktion utan kemiska bekämpningsmedel, handelsgödsel och GMO, att djuren får utlopp för sina naturliga beteenden samt förädling av livsmedel utan syntetiska tillsatser. En symbol som representerar ett ekologiskt tänk är återvinningssymbolen.
Namnet Karusso härstammar från de grekiska Kerusso som betyder bl.a. 'att predika och meddela goda nyheter' samt 'att diskutera viktiga ämnen'. En symbol som är väldigt förknippad med grekiskan är Omega symbolen.
En logotyps jobb är att identifiera ett företag, organisation eller person, den skall aldrig (direkt) sälja en produkt, tjänst eller tanke. Därför är det en väldigt simpel logotyp, då vi vill göra det lätt för konsumenter att komma ihåg och symbolisera med företaget. När en logotyp är enkel fungerar den i alla möjliga storlekar. Som exempel är Karussos logotyp igenkännlig ner under 16 pixlar.
128px
64px
32px
16px
8px
Kontakt
Har du någon fråga eller är du bara nyfiken? Jag pratar gärna med dig!
Tack!
Ditt meddelande är nu mottaget, jag svarar så snart jag kan.
Stäng
Ojdå! Det verkar som om något blev knasigt nu, vänligen försök igen.
Ta kontakt
Email:
emil.s@contrive.graphics
Telefon:
0736 831 836
emil.s@contrive.graphics
0736831836