Kontakt
Har du någon fråga eller är du bara nyfiken? Jag pratar gärna med dig!
Tack!
Ditt meddelande är nu mottaget, jag svarar så snart jag kan.
Stäng
Ojdå! Det verkar som om något blev knasigt nu, vänligen försök igen.

Behöver du verkligen en hemsida?

En hemsida är en av de mest kraftfulla marknadsföringsverktyg ett företag kan ha. Inget annat marknadsföringsverktyg når fler potentiella kunder än bra hemsidor. Men fortfarande ger inte många företagare sina företags hemsidor den uppmärksamhet de förtjänar. Företag spenderar tusentals kronor på det fysiska utseendet av deras kontor – lyxiga skinnsoffor, tjusiga golv, anpassad belysning, etc. Företagets hemsida däremot, där tusentals besökare kan dyka upp, försummas ofta.

Nuförtiden har nästan alla företag en hemsida. Men att bara ha en hemsida är inte tillräckligt. Den måste vara bra.

Vad är då en bra hemsida?

Innan vi lär oss vikten av att ha en bra hemsida, ska vi först se på vad en bra hemsida är.

Laddar snabbt – Online-användare är otåliga och vill ha information väldigt snabbt. De kommer inte att vänta på att din långsamma hemsida ska ladda. Omkring 40 procent av online-användare lämnar hemsidor som tar mer än 3 sekunder att ladda.

Är estetiskt tilltalande – Alla bra hemsidor har en attraktiv karaktär och passar din företagsidentitet. Färgkombinationer, bilder, typsnitt väljs ut väldigt klokt och noggrant. Dessa saker påverkar besökarnas humör och kan allvarligt påverka hemsidans prestanda.

Användarvänlig design – Designen och layouten på en hemsida kan bygga eller förstöra verksamhetens trovärdighet. Mer än 90 procent av online-användare citerar design som en anledning till att de inte litar på vissa hemsidor.

Är lätt att använda – De flesta webbanvändare scannar informationen på en hemsida. De läser inte varje ord. De stannar på hemsidor som är enkla att använda.

Har bra innehåll – Alla bra hemsidor har hjälpsamt, informationsrikt innehåll som hör till verksamheten som du bedriver.

Hur hjälper hemsidan er?

Speglar din professionalism – En bra hemsida reflekterar din professionalism. Om din hemsida ser professionell ut, kommer dina besökare tänka att även du är professionell. En dåligt utformad hemsida visar att du inte tar mycket intresse i din verksamhet och besökarna kommer att uppfatta din verksamhet som medioker.

Mer lokala affärer – Konsumenter söker lokalt på sina smartphones, datorer och tablets. 4 av 5 konsumenter genomför lokala sökningar i sökmotorer. De söker efter information som öppettider, vägbeskrivning till butiken och produkttillgänglighet. Så även om din verksamhet är en tegel och murbruks butik, kan en solid hemsida locka fler kunder till din butik.

Global verksamhet – Din målgrupp kan vara dina lokala kvarter, men internationella kunder kan fortfarande se tilltalande ut. Din hemsida är synlig för alla dina potentiella kunder, över hela jordklotet. Att ha en bra hemsida tillåter dig att utöka din kundkrets till en mycket större publik.

Popularitet på Internet – När människor finner din hemsida användbar, är de mer benägna att komma tillbaka igen. Likaså, när andra hemsidor finner din hemsida värdefull och tycker att den skulle vara till hjälp för deras besökare, ger de en länk till din hemsida från sina egna hemsidor. Besökare på din hemsida ökar med tiden.

Det finns många webbdesignföretag där ute som kan bygga hemsidor. Men att designa bra hemsidor är inte något som alla kan göra. Det är ett stort ansvar som kan vara överväldigande. Ta hjälp av proffs som är kreativa, nytänkande och vet vad de gör.
Ta kontakt
Email:
emil.s@contrive.graphics
Telefon:
0736 831 836
emil.s@contrive.graphics
0736831836