• logotyp
Skissning är ett av de viktigaste stegen i min varumärkesprocess. Detta är en visuell undersökning där jag snabbt kan testa många idéer. Under det här steget utforskar vi bara vad som uttrycker varumärkets humör på bästa sätt. Efter många koncept kom jag fram till den här symmetriska hjorten. Cervus betyder nämligen hjort. Botten ger oss en känsla av diamant, i kombination med tunna, skarpa linjer och en generell enkelhet har vi skapat ett premiummärke.
Det finns tre möjliga strategier på den så kallade lyxmarknaden, lyx, mode och premium. Skillnaden mellan dessa tre strategier är enorm. Det förändras inte mycket i de flesta grundläggande konsumenters ögon, åtminstone inte på kort sikt. Om du bestämmer dig för att genomföra en mode eller en premiumstrategi fungerar de klassiska marknadsföringsstilarna ganska bra. Men om du väljer att genomföra en lyxstrategi, måste du se över alla aspekter av din marknadsförvaltning.

A. Lyxstrategin syftar på att skapa högsta varumärkesvärde genom att utnyttja alla immateriella element av singularitet, dvs tid, arv, ursprungsland, hantverk, konstgjorda, små serier, prestigefyllda kunder etc.

B. Modestrategin är en helt annan affärsmodell: här är arv, tid, inte viktigt. Mode säljer genom att vara modernt, det vill säga ett helt annat värde.

C. Premiumstrategin kan sammanfattas som "betala mer, få mer." Här är målet att bevisa, genom jämförelser att detta är det bästa värdet inom sin kategori. Detta bygger på att vara prisvärda.
Kontakt
Har du någon fråga eller är du bara nyfiken? Jag pratar gärna med dig!
Tack!
Ditt meddelande är nu mottaget, jag svarar så snart jag kan.
Stäng
Ojdå! Det verkar som om något blev knasigt nu, vänligen försök igen.
Ta kontakt
Email:
emil.s@contrive.graphics
Telefon:
0736 831 836
emil.s@contrive.graphics
0736831836